GDPR

Den 25 maj 2018 infördes Dataskyddsförordningen, GDPR (General Data Protection Regulation). Den ersätter Personuppgiftslagen, PUL.

GDPR gäller inom hela EU. Syftet är att skydda data så att den inte används på ett otillbörligt sätt. För Föreningen Ellös är det främst hanteringen av data i vårt medlemsregister som kommer i fokus. Föreningen Ellös lagrar sådan data som behövs för att bedriva vår verksamhet. Uppgifterna behövs för att vi ska kunna kommunicera med våra medlemmar genom vanlig post. De lämnas självklart inte ut till kommersiella eller andra aktörer.

Vid anmälan till Simskolan vill vi ha barnens personnummer. Dessa antecknas manuellt och används endast för att få bidrag från Orusts kommun.

Som medlem har du rätt att begära utdrag om vilka uppgifter som finns om dig i vårt register. Vill du få information om dessa uppgifter, så kontakta Gun Inger Ström via mail:  Den här e-postadressen är skyddad från spamrobotar. Du måste tillåta Javascript för att visa e-postadressen